PDA

View Full Version : Hadisi


Ebu Benjamin
22-01-09, 01:34
Dobrocinstvo

Od Ebu - Ja'la, Sedada b. Evsa, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik s.a.w.s., rekao: "Zaista je Allah propisao dobrocinstvo prema svemu. Zato kada ubijate, radite to na najljepsi nacin, kada koljete, radite to na najmilostiviji nacin. Onaj koji od vas bude klao neka naostri noz kako bi olaksao svojoj zrtvi..." (Muslim )

Pojasnjenje hadisa:
Rijeci: "Zaista je Allah propisao dobrocinstvo prema svemu." - upucuju da je Allah propisao i naredio svakom stvorenju dobrocinstvo. To znaci da je u svemu, ili svakom stvorenju, propisano, odnosno naredjeno dobrocinstvo.
Receno je takodjer da spomenuti dio hadisa znaci da je Allah propisao dobrocinstvo u vlasti nad svim. Na osnovu toga znacenja, onaj kome je to naredjeno nije spomenut, nego je spomenut samo onaj prema kome treba biti dobrocinitelj.
Rijec propisano upucuje na obligatnu duznost - vadzib kod vecine islamskih pravnika i metodologa islamskoga prava. Ova rijec u Kur'anu upotrijebljena je za one stvari koje su, kategoricki, obaveze u Serijatu.
Naredba izrazena u rijeci propisano moze znaciti obavezu kao da se cini dobrocinstvo prema roditeljima ili rodbini, i to u tolikoj mjeri da se postigne dobrocinstvo i odrzavanje rodbinskih veza. Tu spada i gostoprimstvoprema gostu, i to u onolikoj mjerikoliko je dovoljno da se ono izvrsi - kako smo to unaprijed objasnili. A ta ista naredba, ponekad, upucuje na mendub - dobrovoljno djelovanje, kao sto je dobrovoljna sadaka. Ovaj hadis upucuje na to da obaveza za dobrocinstvom postoji u svakom djelu, bilo to dobrocinstvo dobrovoljno ili obavezno.
Dobrocinstvo u izvrsavanju obligatnih obaveza, vidljivih i nevidljivih znaci da se njihovi vadzibi, osnovni dijelovi, potpuno i savrseno ispune. Ovaj dio dobrocinstva u njima je vazib. Ni jedno djelo nije ispravno ukoliko se ne ispune njegovi obavezni dijelovi, kao, naprimjer, farzovi abdesta - bez kojih abdest nije ispravan.
Medjutim, upotpunjevanje njihovih mustehaba ne smatra se od obaveznoga njihovog dobrocinstva. Kao sto je slucaj sa sunnetima abdesta, za koje ima nagrada ukoliko se urade, a abdest ja isravan i bez njih.
Obavezno dobrocinstvo u ophodjenju s ljudima i kontaktima s njima jeste takvo da se izvrse prava koja je Allah naredio u upravljanju ljudima i vodjenju politike. Tu se trebaju izvrsiti sve obaveze. Sve sto je mimo toga, nije obavezno dobrocinstvo.
Dobrocinstvo u ubijanju ljudi - u ratu, i zivotinja - koje je dozvoljeno ubiti radi jela, jeste oduzimanje njihova zivota na najbrzi, najlaksi i najbezbolniji nacin bez dodatnoga mucenja.
Ibn Abbas, r.a., prenosi da je Vjerovjesnik s.a.w.s., zabranio da se metom ucini stvorenje koje ima dusu.
Poslanik s.a.w.s., je naredio samilost kod ubijanja i klanja pa je zbog toga naredio da se naostri noz i time olaksa zrtvi. Time se aludira na to da klanje ostrim predmetom olaksava zrtvi na taj nacin sto joj ubrzava smrt.
Ibn Omer je rekao: "Allahov Poslanik s.a.w.s., naredio je ostrenje noza i njegovo sakrivanje od zivotinje, pa je rekao: "Ako neko od vas kolje, neka to brzo ucini." Takodjer je naredjena i blagost prilikom klanja.
Sve gore navedeno, za razliku od onoga sto se zeli pripisati Islamu i muslimanima da su tzv. "krvopije" i da ne mogu bez prolijevanja krvi, dovoljno govori o samilosti islama prema svim stvorenjima. Naprotiv, u danasnje se vrijeme najvise prolijeva neduzne muslimanske krvi, pa cak se od toga ne stede ni malodobna djeca.
Zato je pravilo, koje bi trebalo da vazi kod svih muslimana, da svoju vjeru temeljno izucavaju kako bi je ispravno spoznali, a zatim mogli drugima dokazati njihove lazi protiv muslimana i njihove vjere. Hadis je jasan da je osnova kod muslimana dobrocinstvo prema svim stvorenima. Pa kada imaju i potrebu za mesom, zivot zivotinje oduzimaju na najbezbolniji nacin.
Neka nam to svima bude jedna velika obaveza da se poducavamo biti dobrocinitelji u svakoj situaciji. Na taj nacin upotpunit cemo svoju vjeru kod sebe, a, isto tako, i drugima pokazati ljepote islama - da je islam jedino rjesenje za uspostavljanje reda medju ljudima na Zemlji. I da drugi mogu saznati da samo islam temeljno odgaja svoje sljedbenike. Takodjer moramo poduciti sve muslimane da se ne stide svoje vjere, jer ona uci samo dobru i dobrocinstvu.
Odgovori na slijedeca pitanja!
1 - Sta je to dobrocinstvo?
2 - Da li postoji nagrada za dobrocinstvo prema zivotinjama?
3 - Kako izgleda to dobrocinstvo prema zivotinjama?
4 - Na koliko se dijelova dijeli dobrocinstvo, i koji su to dijelovi?
5 - Koji su to adabi koji se trebaju ispostovati prilikom klanja zivotinje, spomenuti u ovom hadisu?
6 - Da li je istine sto neki tvrde da je islam vjera ubijanja? Pojasni sto kazes!
7 - Sta je obaveza upotpuniti od nekoga djela da bi bilo ispravno?
8 - Sta je to mendub?
9 - Da li je istina da se na islam i muslimane danas mnogo laze? Obrazlozi sto kazes!
10 - Kako je najbolje ubijediti druge da je islam vjera dobrocinstva?
Da li je tacno?
- Da ucinjeno djelo vise govori nego izrecena rijec?
- Da su muslimani najvece ubice?
- Da je muslimanima obaveza da ubijaju nevjernike?
- Da je najbolje i najlakse islamsko klanje?
- Da je klanje zivotinja zlocin?
- Da propisano znaci obavezno uvijek?
- Da muslimani danas slabo poznaju svoju vjeru?
- Da nije dozvoljeno pucati u zivotinju koja se krece?

Ebu Benjamin
22-01-09, 01:36
Poslanikov s.a.w.s san


Prenosi Semure bin Dzunab da je Resulullah s.a.v.s. cesto govorio ashabima: "Ko je od vas nocas nesto sanjao?", pa je neko, ako je sanjao, pricao svoj san, a on bi dodao: "Masallah, sto Allah hoce to biva."...
To popodne nam je ispricao: "Sanjao sam sinoc kako su mi dosla dva covjeka, koji su bas meni poslani, pa su mi rekli: "Podji sa nama." i ja sam posao. I dosli smo do dvojice ljudi od kojih je jedan lezao a drugi stajao iznad njega sa stijenom. Ovaj drugi je bacao stijenu na onog koji lezi te bi mu glavu smrskao. Kamen bi se otkotrljao, a on bi otisao po njega i opet ga uzeo. I vratio bi se tek kad mu glava postane kao sto je bila pa bi mu opet ucinio isto kao i prvi put. Upitao sam, rekao je Poslanik s.a.v.s., Subhanallah, sta je ovoj dvojici? A oni su mu odgovorili: "Produzi dalje!"
Isli smo tak dok nismo dosli do covjeka koji lezina potiljku, a drugi je stajao iznad njega sa zeljeznom kukom pa bi kukom zakacio jednu stranu njegovog lica, poderao je na komadice i stjerao do potiljka njegov nos i oci." A Ebu Redza veli da je mozda dodao - i rascjepi je. Nastavio je Resulullah s.a.v.s.: "Zatim bi to isto uradio sa drugom stranom lica. Tek sto to uradi prva strana dodje u prvobitni polozaj i onda ponavlja istu radnju." Rekao je Resulullah s.a.v.s.: "A ja sam rekao: "Subhanallah, sta je sa ovom dvojicom?" A oni su kazali: "Produzi dalje."
Nastavili smo sve dok nismo dosli do mjesta koje je kao da je svjetlucalo. Cini mi se da je Resulullah s.a.v.s. rekao: "Na tom mjestu vika i jadikovke." Pa je rekao Allahov Poslanik s.a.v.s.: "Popeli smo se unutra i vidjeli muskarce i zene bez odjece, a ispod njih lize plamen. Pa kad ih plamen zahvati oni vriste. Pa je Poslanik s.a.v.s. rekao saputnicima: "Ko su ovi?" Pa mu je opet receno: "Produzi, produzi!"
Nastavili smo sve dok nismo dosli do rijeke, cini mi se da je rekao: "Crvene kao krv", a u rijeci pliva covjek. Na obali drugi covjek stoji pored hrpe kamenja, pa kad mu se plivac priblizi, otvori svoja usta, a on mu daje kamenje, zalogaj po zalogaj, zatim plivac produzi sa plivanjem i ponovo se vrati sa otvorenim ustima po svoj obrok kamenja i to se stalno ponavlja. Upitao je Poslanik s.a.v.s.: "Ko su ova dvojica?" Pa mu je receno: "Produzi, produzi."
Nastavili smo ici sve dok nismo dosli do covjeka odvratna izgleda, ruznoce kakvu jos niko nije vidio, ispred njega nalozena vatra koju on rasplamsava i trci oko nje. Pitao ih je Poslanik s.a.v.s.: "Ko je ovaj?" Odgovoreno mu je: "Produzi, produzi!"
Nastavili smo sve dok nismo dosli do procvjetalog vrta punog svih vrsta proljecnog cvijeca, a medju rastinjem stoji visok covjek, glava mu toliko visoko da se jedva vidi kao da do neba doseze. Oko njega je mnostvo mladica u broju da ih toliko nikad nisam vidio. Poslanik s.a.v.s. je upitao: "Ko je ovaj covjek? Ko su ovi oko njega?" Odgovoreno mu je: " Produzi, produzi!"
Nastavili smo sve dok nismo dosli do divnog vrta, ljepseg i velicanstvenijeg nisam vidio, pa su mi rekli da se popnem i ja sam se popeo do njega. Isli smo dok nismo dosli do grada sa zidovima od zlata i srebra. Prisli smo gradskim vratima i zatrazili da se otvore, pa su nam otvorena. Usli smo u grad i susreli ljude cija je jedna strana bila lijepa toliko da nikad nisam vidio, a druga strana je bila ruzna u toj mjeri da tako nesto nikad nije vi|eno. Kazao je Poslanik s.a.v.s.: "Moji su im saputnici kazali da zarone u rijeku, a rijeka je tekla ispred njih. Voda joj je bila potpuno bijela kao najbjelje mlijeko. Zaronili su u nju pa se vratili, i vidjeli smo da je nestalo njihove ruznoce, i izgledali su kao najljepsa bica. Poslanik s.a.v.s. je rekao: "Kazali su mi: "Ovo je dzennetu adn i ovakva je tvoja kuca."
Poslanik s.a.v.s. je pogledao uvis i vidio dvorac kao bijeli oblaci i rekao: "Kazali su mi: "Ovo je tvoja kuca." Poslanik s.a.v.s. im je kazao: "Allah vas blagoslovio, pustite me da udjem u nju." Odgovorili su mu: "Ne sada, ali ces uci u nju." Pa im je rekao: "Vidio sam sinoc mnoge strahote, pa recite mi sta je to sto sam vidio?" Pa su mu rekli: "Obavijesticemo te o tome.
Prvi kojeg si vidio je covjek kojem glavu razbijaju kamenjem je covjek koji je ucio Kur'an, a onda prekinuo, spavao u namaskom vaktu.
Drugi covjek, kojem se sijeku obrazi, a nos i oci tjeraju prema potiljku, je covjek koji je ranom zorom odlazio iz kuce i lazima punio svijet.
A muskarci i zene bez odjece zatvoreni na mjestu koje sija vatrom su bludnici.
Covjek kojeg si vidio da pliva u rijeci krvi i cija usta pune kamenjem je od onih koji jedu kamatu.
Covjek ruznog izgleda koji je rasplamsavao vatru i trcao oko nje je Malik, cuvar dzehenema.
Visoki covjek u rascvjetalom vrtu je Ibrahim a.s. Mladici oko njega su djeca koja su umrla u utrobi svoje majke. Pa su neki upitali Allahovog Poslanik s.a.v.s.a: "Bozji poslanice, a djeca musrika?" A Resulullah s.a.v.s. je odgovorio: "I djeca musrika."
A sto se tice ljudi cija je jedna strana ruzna, a druga lijepa to je narod koji je mijesao dobra djela sa ruznim pa im je Allah dz.s. oprostio."
(hadis prenosi Buharija)

Ebu Benjamin
22-01-09, 01:40
Kako do kuce u Dzennetu

Od Ebu Umame, r.a., prenosi se da je Allahov Poslanik, a.s., rekao: ''Ko ostavi raspravu, makar bio u pravu, ja mu garantiram dvorac na perivoju Dženneta. Ko ostavi laž, čak i kada se šali, ja mu garantiram dvorac u središtu Dženneta. A ko popravi svoje ponašanje, ja mu garantiram dvorac u najvišem dijelu Dženneta''
***
Od Abdullaha b. Omera prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko uđe na pijacu pa kaže: "La ilahe illallahu vahdehu la šerikeleh, lehul-mulku, ve lehul-hamdu, juhji ve jumitu ve huve hajjun la jemutu, bi jedihil-hajru, ve hu ve ala kulli šej-in kadir", Allah će mu upisati hiljadu hiljada dobrih djela i obrisati mu isto toliko grijeha, i podići ga za isto toliko stepeni, i sagraditi mu kuću u Džennetu.'' (Tirmizi, br. 3429, Ahmed, 1/47)
***
Od Ummu Habibe, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko u noći i danu klanja dvanaest rekata (sunneta), bit će mu sagrađena kuća u Džennetu: četiri rekata prije podne-namaza i dva poslije, dva rekata poslije akšama, dva poslije jacije i dva prije sabaha.'' (Muslim, br. 728, i sabirači Sunena)
***
Prenosi Aiša, r.a., da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko popuni prazninu (u saffu), Allah mu sagradi kuću u Džennetu i podigne ga za jedan stepen.'' (Vidjeti: Es-Sahiha, br. 1892.)
***
Od Muaza b. Enesa el-Džuhenija, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Ko prouči Kul-huvallahu ehad deset puta, Allah će mu u Džennetu sagraditi dvorac.''
***
Od Ebu Muse el-Eš'arija, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: ''Kada robu umre dijete, Allah upita meleke: 'Jeste li usmrtili dijete Moga roba?' Oni odgovaraju: 'Jesmo.' Allah ih opet upita: 'Jeste li uzeli plod njegovog srca?' Meleki odgovaraju: 'Jesmo.' On ih opet pita: 'Š ta je rekao Moj rob?' Oni rekoše: 'Zahvalio Ti je i rekao: Inna lillahi ve inna ilejhi radži'un "“ Mi smo Allahovi i Njemu se vraćamo.' Na to im Allah govori: 'Napravite Mome robu kuću u Džennetu i nazovite je kuća zahvalnosti.''' (Tirmizi)
***
Od Osmana, r.a., prenosi se da je Poslanik, s.a.v.s., rekao: '' Ko sagradi džamiju, želeći Allahovu nagradu i zadovoljstvo, Allah će mu zbog toga u Džennetu sagraditi kuću poput nje.'' (Buhari, 450; Muslim, 533; i mnogi drugi.)
***
Kaže Poslanik, s.a.v.s.: ''Džennetska zdanja su od zlatnih i srebrenih cigli koje su povezane malterom od miska najljepšeg mirisa, njegov šljunak je od rubina i bisera, a prostirke su od šafrana...'' (Tirmizi 2526; šejh Albani ga je ocijenio vjerodostojnim u Sahihul-Dzamiu ,br.3116.)

Ebu Benjamin
22-01-09, 01:41
73 hadisa

"Najviše ljudi koji će ući u džennet bit će zbog bogobojaznosti (takvaluka) i lijepog ahlaka." (Buharija i drugi muhaddisi)
"Meni najbliži od vas bit će o­ni koji imaju najljepši ahlak, koji su skrušeni i koji mire i zbližavaju." (Tirmizi)
"Poslan sam da bih upotpunio moral." (Buharija i drugi muhaddisi)
"Ebu Hurejre, potrudi se da imaš lijep ahlak." Ebu Hurejre upita: "A šta je to Allahov Poslaniče?" o­n reče: "Da održavaš vezu s o­nim ko je prekinuo s tobom, oprostiš o­nom ko ti je nepravdu nanio i daš o­nome ko tebi uskraćuje." (Bejheki)
"Mu'min je prijatan i o­n pomiruje, a nema dobra u o­nom ko ne miri i zbližuje i u cijem društvu nije prijatno." (Ahmed)
"Čovjek je vjere svog prijatelja, pa neka čovjek gleda s kim će se družiti." (Ahmed, Ebu Dawud, Tirmizi)
"Uistinu, Allah ima svoje posude na zemlji, a to su srca. Najdraže su mu o­ne posude koje su najćišće, najčvršće i najtanje. Čiste su od grijeha, čvrste su u vjeri i tanke (nježne) su prema braći." (Taberani)
"Strogo se čuvajte sumnjičenja, jer je sumnjičenje najlažniji govor." (Buharija i Muslim)
"Ne uhodite jedni druge, ne špijunirajte, ne prekidajte odnose i ne zavađajte se, nego, Allahovi robovi, budite braća." (Buharija i Muslim)
"Ko sakrije sramotu svoga brata na dunjaluku, Allah će sakriti njegovu i na dunjaluku i na ahiretu." (Buharija i Muslim)
"Ko napusti raspravu kad nije u pravu, bude mu napravljena kuća u džennetskoj mahali, a ko ostavi raspravu kad je u pravu, bude mu izgrađena kuća u najodabranijem dijelu dženneta." (Ibn Madže i Tirmizi)
"Musliman je muslimanu brat: ne nanosi mu nepravdu, ne uskraćuje mu njegova prava i ne ponižava ga. Čovjeku je dovoljno zla to što nipodaštava brata muslimana." (Muslim)
"Ostavite raspravu zbog malo dobra u njoj. Ostavite raspravu zbog male koristi od nje jer o­na prouzrokuje neprijateljstvo među braćom." (Taberani)
"Kada neko od vas zavoli svoga brata neka mu to i kaže." (Ebu Dawud i Tirmizi)
"Razmjenjujte poklone - voljećete se." (Bejheki)
"Najgori ljudi su o­ni koji tuđe riječi prenose i o­ni koji zavađaju o­ne koji se vole." (Ahmed)
"Kome se njegov brat izvini, a o­n ne prihvati izvinjenje, takav ima grijeh koliko je grijeh o­nog koji druge izrabljuje." (Ibn Madže)
"Vjernik se brzo i rasrdi, ali brzo i oprosti." (Tirmizi)
"Kada čovjek uči dovu za svog odsutnog brata, melek govori: 'Neka je i tebi isto što i njemu tražiš'." (Ahmed i Muslim)
"Dova brata za drugog brata koji je odsutan se ne odbija." (Muslim)
"Primjer vjernika u njihovoj medusobnoj ljubavi i samilosti je kao primjer tijela, ako oboli jedan organ, ostatak tijela obuzme groznica i nesanica." (Buharija i Muslim)
"Vjernik vjerniku je kao zidovi zgrade, jedan drugog podupiru." (Buharija i Muslim)
"Istinski musliman je o­naj od čijeg jezika i ruku su sigurni ostali muslimani." (Buharija i Muslim)
"Ako nisi kadar činiti dobra djela, o­nda makar ne nanosi ljudima zlo jer se i to ubraja u sadaku kojom ćes se iskupiti." (Muslim)
"Muslimanu nije dozvoljeno da zaplaši drugog muslimana." (Ahmed)
"Uzvišeni Allah mi je objavio da budete ponizni i da se niko ni nad kim ne uznosi." (Muslim)
"Neće uči u džennet klevetnik (onaj koji ogovara)." (Buharija)
"Muslimanu nije dozvoljeno da prekine odnose sa svojim bratom preko tri dana, i kada se sretnu da okrenu lice jedan od drugog, a bolji je o­naj, od njih dvojice, koji prvi nazove selam." (Buharija i Muslim)
"Ko muslimanu oprosti njegovu pogrešku, Allah će mu na Kijametskom danu oprostiti njegovu." (Ebu Dawud)
"Neće imetak uzmanjkati zbog udijeljene sadake, a Allah će zbog praštanja čovjeku povećati ugled i nema nikog da se ponizi Allahu i radi Allaha, a da ga Allah ne uzdigne zbog toga." (Muslim)
"Nije od nas ko ne poštuje naše starije i ko nije milostiv našim mladim." (Tirmizi)
"Boj se vatre (džehennema) pa podaj drugom makar i pola hurme, a ako ni to nemožeš naći, a o­no lijepom riječju." (Buharija i Ahmed)
"Tri su znaka licemjera (munafika): kada govori - laže, kada obeća - ne ispuni, i kada mu se nešto povjeri - povjerenje iznevjeri." (Buharija i Muslim)
"Čovjek neće upotpuniti svoj iman sve dok ne bude kadar udjeljivati makar i iz male imovine, biti pravedan prema sebi i širiti selam." (Buharija)
"Svaka laž se osim o­ne kad čovjek slaže u ratu, jer rat je čitav varka, ili slaže da bi izmirio dvojicu zavađenih ili slaže svojoj supruzi kako bi je udobrovoljio i zadovoljio." (Ebu Dawud)
"Doista ćeš, ako budeš istraživao ljudske mahane, iskvariti ljude ili ih navesti na to da se iskvare." (Ebu Dawud)
"O skupe, ima o­nih koji su priznali vjerovanje jezikom, ali iman im još nije ušao u srce! Ne ogovarajte muslimane i ne istražujte njihove negativnosti, jer o­naj ko bude istraživao mahane brata muslimana, Allah će istraživati njegove, a kome Allah bude istraživao mahane razotkrit će ga i osramotiti makar i u njegovoj kući." (Tirmizi i Ebu Dawud)
"Ko počne s pričom prije nego nazove selam, nemojte mu odgovoriti dok selam ne nazove." (Taberani)
"Kada se sretnu dva muslimana i rukuju, sa njih spadaju manji grijesi." (Ebu Dawud i Tirmizi)
"Ko želi da mu ljudi ustaju na noge neka sebi pripremi mjesto u džehennemu." (Tirmizi)
"Ko stane u zaštitu časti brata muslimana, to ćemu biti zaštita od džehennema." (Tirmizi)
"Nema čovjeka muslimana koji će stati u odbranu časti svoga brata, a da Allah neće uzeti Sebi u obavezu da ga zaštiti od džehennemske vatre na Kijametskom danu." (Ahmed)
"Ko prigrli siroče od roditelja muslimana do njegovog punoljetstva, takvom je sigurno obezbijeđen džennet." (Ahmed)
"Najbolja muslimanska kuća je o­na u kojoj se čini dobročinstvo prema siročetu, a najgora muslimanska kuća je o­na u kojoj se prema siročetu ružno ophodi." (Ibn Madže)
"Niko od vas neće dostići potpuno vjerovanje sve dok ne bude želio i volio svome bratu o­no što želi i voli samome sebi." (Buharija i Muslim)
"Svaki od vas je ogledalo svome bratu, pa ako na njemu primjeti nešto negativno, neka to otkloni od njega." (Tirmizi)
"Ko se ne interesuje za stanje muslimana taj nije od njih." (Taberani)
"Ko posjeti bolesnika, sjedi u dženetskom perivoju, tako kad ustane odredi mu se 70 hiljada meleka koji salavat na njega čine sve do noći." (Muslim)
"Kome Allah hoće dobro, iskusa ga." (Buharija)
"Umrlog prate troje: dvoje se vrati, a jedno ostane sa njim. Prate ga njegova porodica, imetak i djela, pa se porodica i imetak vrate, a ostanu njegova djela." (Buharija i Muslim)
"Čovjek neće biti pravi vjernik sve dok komšija ne bude siguran od njegovih pakosti i podlosti." (Buharija)
"Ko hoće da ima lijep spomen iza sebe i da mu se poveća opkrba, neka čuva rodbinske veze." (Buharija i Muslim)
"Miris dženneta se može osjetiti na daljini od petsto godina hoda, a neće ga osjetiti o­naj ko je neposlušan roditeljima niti o­naj ko prekida rodbinske veze." (Taberani)
"U džennet neće uči varalica, o­naj ko se oholi, izdajica i o­naj ko je ružno postupao sa svojim slugama." (Tirmizi)
"Svi ste vi pastiri i svi ćete odgovarati za svoje stado." (Buharija i Muslim)
"Ljudi su Allahovi štićenici; najbliži Allahu su o­ni koji su najkorisniji Njegovim stićenicima." (Muslim)
"Voda naroda je njegov sluga." (Taberani)
"Ova vjera je jaka, i postupaj s njom pažljivo i lijepo." (Ahmed)
"Ljudi su kao kamile - od stotine njih ne možeš naći jednu dobru za jahanje." (Buharija i Muslim)
"Allahova je pomoć džematu. Ko god sam ode iz džemata, sam će se naći u džehennemu." (Tirmizi)
"Vjera je iskren savjet." (Muslim)
"Onaj ko nije zahvalan ljudima nije zahvalan ni Allahu." (Ebu Dawud i Tirmizi)
"Namaz u džematu vrijedniji je dvadeset i sedam puta od namaza pojedinca." (Buharija i Muslim)
"Bdijenje nekog od vas na Allahovom putu bolje je nego da u svojoj kući klanja 70 godina." (Tirmizi)
"Najgore što se može naći kod čovjeka jeste škrtost zbog pohlepe i strah bez razloga." (Buharija i Ebu Dawud)
"Najgori od ljudi jeste o­naj od koga se nešto zatraži u ime Allaha, pa ovog taj odbije." (Buharija i Muslim)
"Najveći je kradljivac o­naj ko krade od svog namaza, ko ne upotpunjava ni njegoa ruku'a, niti sedžde. A najškrtiji je o­naj ko škrtari sa selamom." (Taberani)
"Ženite se i množite, jer ću se ja ponositi vašom brojnošću pred drugim narodima." (Ebu Dawud i Nesai)
"Jak je vjernik bolji i Allahu draži od slabog vjernika." (Muslim)
"Allah, uistinu, ne gleda u vaša tijela niti u vaš izgled, nego gleda u vaša srca." (Muslim)
"Zaista Allah voli da o­naj ko nešto radi to uradi na najbolji način." (Bejheki)
"Dobročinstvo je da obožavaš Allaha kao da Ga vidiš, jer iako ti Njega ne vidiš, o­n tebe, zaista, vidi." (Buharija i Muslim)
"Mnogo li je postača koji od svog posta neće imati ništa osim gladi; i mnogo li je klanjača koji od svog namaza neće imati ništa osim bdijenja." (Nesai i Ibn Madže

Ebu Benjamin
22-01-09, 02:07
Susret sa Gospodarem

U sahih-hadisu navodi se da ce Allah Uzviseni kazati Svome robu na Sudnjem danu: "Zar ti nisam dao suprugu? Zar ti nisam dao cast? Zar tebi nisam podvrgao i konje i deve, i pustio te da vladas i upravljas drugima?!" On ce reci: "Da." A Allah Uzviseni ce kazati: "Jesi li mislio da ces se sa Mnom sresti?" On ce kazati: "Ne." A Allah ce mu na to reci: "Danas cu te zaboraviti kao sto si ti Mene zaboravio." (preneseno iz Ibn Kesirovog tefsira)
*************************************
"Svako ce od ljudi sresti svoga Gospodara na Sudnjem danu, pa ce Allah, dz.s., reci insanu: "Robe, zar te nisam ucinio onim koji cuje i vidi, i zar ti nisam dao djecu i imetak, pa sta si pripremio?" Pa ce covjek pogledati oko sebe, i kad pogleda ispred sebe ugledace samo vatru. Uzviseni Allah ce reci: "Robe moj, ko je taj koji te je ucinio neovisnim od Mene, i podstakao te i uputio na nekog drugog mimo Mene?
Ja se tebi priblizavam, a ti od Mene bjezis. Robe, dao sam ti dunjaluk, a on te je zaveo i obmanio i udaljio te od Mene i dao si mu prednost nada Mnom i omalovazio si Moju milost. Zar tako rade oni kojima se cini dobro? Ko je taj koji te pokriva, cuva i stiti? Robe, radio si to i to, tada i tada, a zar nisi znao da Te je gledam? Zar si Me ucinio najmanje vaznim od onih koji te gladaju? Zar se ne bojis Moje kazne, zar se nisi stidio mojih meleka, zar se ne bojis strasne kazne koja te ceka? Pa ce Uzviseni Allah nastaviti da ga kori, i ovaj covjek ce poceti da se topi od stida i od straha, pa ce reci: "Gospodaru moj, zaista je vatra laksa od stida od Tebe!" Pa cemu Allah , swt, reci: "Udji u vatru."
Covjek ce krenuti prema njoj, ali ce se okretati i reci ce: "Gospodaru, ja nisam cinio grijehe zbog toga sto sam omalovazavao Tvoje pravo i nisam mislio nista drugo osim da Ti moj grijeh ne steti i da ces mi oprostiti kao sto si Mi pokrio sramote. Mislio sam da je Tvoja milost neizmjerna i da ono sto ja radim ne utice na tvoju dobrotu." Pa ce reci Allah, dz.s.: " Istinu si rekao, ne gubi nikad nadu u Moju milost. Tako Mi Moje velicine, Ja ti danas oprastam - o meleki, uvedite ga u Dzennet." (sa predavanja "Dan kada ce Zemlja vijesti svoje kazivati)
************************************************** *
"Nema insana a da nece razgovarati, na Sudnjem danu, direktno sa Allahom dz.s., bez posrednika i prevodioca, i gdje god da se covjek tada okrene, nece vidjeti nista drugo osim svojih djela, ako se okrene desno ili lijevo ili nazad, vidjece samo ono sto je uradio. Kada pogleda ispred sebe vidjece vatru! Zato se cuvajte vatre, pa makar sa polovinim hurme (tj. udjelite sadaku), a ko ne nadje ni to, onda sa lijepom rijecju." (hadis biljeze Buharija i Muslim)
*****************************************
'Niko se nece pomaknuti s mjesta obracuna, dok ga Allah ne upita za: zivot u sta ga je proveo, za znanje, je li po njemu radio, za imetak - odakle ga je zaradio i u sta ga je potrosio, i za tijelo - u sta ga je koristio." (Tirmizi, Nesai-sahih)

Ebu Benjamin
22-01-09, 02:09
Vrijednost dove

”Kada covjek uci dovu, Allah swt mu je uslisa, ili je ostavi za drugi svijet, ili ga zastiti od zla kolika je ta dova”. (Hadis biljezi Tirmizi)
”Sudbinu ne moze sprjeciti nista osim dove, niti zivot produziti nista osim dobrocinstva.” (Tirmizi)
”Oprez ne stiti od kadera (Allahove odredbe), a dova koristi i za ono sto je se desilo i za ono sto se nije desilo. Kada se belaj (kusnja koju je Allah dz.s. odredio) spusti i primakne, doceka je dova pa je obuzdava sve do Sudnjeg dana.” (Hakim)
”Divna li su oruzja vjernika, strpljenje i dova .” (Dejlemi)
”Molite Allaha da vas sacuva od teskih nesreca, tragicnih posljedica zle sudbine i da se neprijatelji vasim zlom ne nasladjuju.” (Buharija)
”Najbolja je dova da od Allaha dz.s. trazid oprost grijeha i zdravlje (sacuvanost) na ovom i na buducem svijetu. Ako ti se ova dva dobra daruju na oba svijeta, bices sretan i spasen.” (Ahmed)

Ebu Benjamin
22-01-09, 02:19
To je Allah swt

- Upitao je Musa a.s. Uzvisenog Allaha o Njegovom svojstvu da Ga ne uzima ni drjemez ni san, pa je Allah swt objavio Musi a.s.: "O Musa uzmi dvije case i napuni ih vodom, te ih drzi u svojim rukama i tako sa njima obavljaj molitvu cijelu noc." Musa a.s. je tako klanjao, pa kad bi pola noci, Musa a.s. klecnu od umora i case mu skoro da ispadose, medjutim ne prosu vodu.
Kad bi pred sabah, Musa a.s. ne mogavsi vise izdrzati od umora zaspa pa mu case ispadose i prosu vodu. Allah swt se obrati Musi a.s.: "O Musa, ti nisi mogao da sacuvas dvije case vode i to samo jednu noc, pa sta bi bilo sa ovim svijetom, kojeg Ja odrzavam, da samo na trenutak zaspem."
* * *
- "Kada covjek podigne svoje ruke u dovi, Allah swt se stidi da covjeku ne primi tu dovu"(hadis biljezi Ibn Hibban)
* * *
"Jedne prilike vidjese ashabi kako jedna zena uplaseno trci i nesto trazi, pa kad nadje jedno malo dijete, zgrabi ga sva sretna i stavi sebi u krilo i poce ga dojiti. Allahov Poslanik saws rece:-Vidite li ovu zenu, da li bi ona bacila svoje dijete u vatru? Ashabi rekose: -Ne bi , tako nam Allaha! Tada Allahov Poslanik saws rece: - Allah je milostiviji svojim robovima od ove majke prema svome djetetu." ( hadis biljezi imam Buharija)
* * *
- "Niko nije strpljiviji od Allaha na uvrede koje mu se nanose. Ljudi Mu pridruzuju druga bozanstva, pridaju Mu dijete, a On ih i pored toga podrzava u zdravlju i zbrinjava ih zivotnim potrebama" (Buharija)
* * *
- Prenosi imam Ahmed a.s. da je Aisa r.a. rekla : " Hvala Allahu, ciji sluh obuhvata sve glasove. Dosla je jedna zena Poslaniku saws da se pozali na svoga muza i s njim je tiho razgovarala, ja sam bila blizu zene, ali sam je jedva cula, te veci dio njezinog govora nisam ni cula. A Allah dz.s. je tada objavio:" Allah je cuo rijeci one , koja se s tobom o muzu svome raspravljala..." (Rasaprava, 1 ajet)
* * *
"Zaista, Allah ima sto milosti (rahmeta), od kojih je samo jednu poslao medju ljude, zivotinje,insekte i dzinne, pa se oni s tom jednom miloscu medjusobno paze i medjusobno su milostivi, tako da je njome i zivotinja milostiva prema svome mladuncetu! A ostavio je devedeset i devet milosti kojima ce se smilovati Svojim robovima na Sudnjem danu." (Muslim)

ISLAM_U SRCU
22-01-09, 17:29
:selam: Allah da te nagradi za vlozeniot trud Brat Ebu Benjamin!

Ebu Benjamin
22-01-09, 19:36
Dzennet je pod sjenkama sablji

"Sehid ce se kod Allaha odlikovati po sest stvari; oprostit ce mu se grijesi pri prolijevanju prve kapi krvi, vidjet ce svoje mjesto u Dzennetu, bit ce posteden kaburske kazne, nece osjetiti strah Sudnjeg dana, stavit ce mu se na glavu kruna dostojanstva ciji ce jedan dragulj biti vrijedniji od...cijeloga dunjaluka i svega sto se na njemu nalazi, ozenit ce ga sa sedamdeset hurija(dzennetskih djevojaka), i dozvolit ce mu se sefa'at (zagovornistvo) za sedamdeset osoba iz svoje porodice." (Tirmizi hasen)
***********************
Allahov Poslanik s.a.v.s., je rekao:" Jedan jutarnji pohod na Alahovom putu je bolji od cijelog svijeta i svega sto se na njemu nalazi, i u Dzennetu je prostor koji pritisne vrh stapa bolji od citavog svijeta i svega sto se na njemu nalazi." (Tirmizi hasen sahih)
***********************
Enes b. Malik prenosi od Vjerovjesnika, s.a.v.s.:" Od onih koji udu u Dzenet, niko nece pozeljeti da se vrati na dunjaluk pa i kada bi mu se dalo sve sto se na njemu nalazi osim sehida. On ce zeljeti da se vrati, pa da ponovo pogine zbog toga sto je vidio kakve blagodati se daju sehidu. Jedino se on veseli povratku na ovaj svijet, kako bi iznova poginuo." (Buharija)
A Muslim biljezi:" Sehid prizeljkuje da se vrati na dunjaluk i deset puta pogine, zbog pocasti koje vidi (u Dzenetu).
************************
"Ko drzi konja samo radi dzihada na Allahovom putu, vjerujuci u Allaha, dz. s., i nagradu koju je obecao (za dzihad), hranjenje tog konja i njegovo pojenje, kao i fuskija tog konja i mokrace ce se staviti na vagu njegovih dobri djela na Sudnjem danu." (Buharija)
************************
"Zaista su duse sehida u utrobama zelenih ptica, lete po Dzennetu kuda zele. A potom se sklanjaju u kandilje okacene ispod Arsa. Mjihov Gospodar im se javlja i pita ih: ,, Sta zelite?,, A oni odgovaraju: ,, Gospodaru nas! Sta to jos mozemo pozeljetikada si nam dao ono sto nikome od Svojih stvorenja nisi dao?!,, On ih nastavlja pitati sve dok ne shvate da nece biti ostavljeni bez pitanja, te rekose: ,, Zelimo da nas vratis na dunjaluk da se borimo na Tvome putu kako bi ponovo, u Tvoje ime, poginuli, zbog toga sto su vidjeli kakva nagrada se daje sehidima. Tada im Uzviseni Allah rece: "Vec ranije sam odredio da nema povratka." (Muslim)
************************
"Zaista je ucestvovanje nekog od vas u borbi na Allahovom putu vrjednije nego da u svojoj kuci klanja sedamdeset godina. Zar ne zelite da vas Allah uvede u Dzenet?! Borite se na Allahovu putu! Ko se bude borio na Allahovom putu koliko se moze pomusti deva, zagarantovan mu je Dzenet." (Tirmizi sahih)
*************************
Poslanik, s.a.v.s., je jedan dan kazivao ashabima o stepenima sehida u Dzennetu, pa je rekao: "Nocas sam vidio (vjerovatno misli u snu) dvojicu ljudi; dosli su mi, popeli se sa mnom na jedno drvo, a potom me uveli u jednu prijeljepu kucu kakvu nikad ranije nisam vidio. Rekli su mi: , Ovo je kuca sehida." (Buharija)
**************************
Ebu Hurejre prenosi da je Poslaniku, s.a.v.s., receno: "Allahov Poslanice, sta je jednako borbi na Allahovom putu? "Vi to niste u stanju uciniti,, , odgovori on. Ponovili su pitanje dva tri puta, a on im je svaki put odgovarao:,, Vi to niste u stanju uciniti,,. A na treci upit je rekao: ,, Primjer mudzahida na Allahovu putu je kao primjer onoga koji neprestano posti i klanja, i nikada ne napusta post i namaz, sve dok se mudzahid ne vrati s Allahovog puta." (Tirmizi sahih)
**************************
Allahov Poslanik,s.a.v.s., je rekao: "Sehid ne osjeti bol dok gine osim kao sto neko od vas osjeti ubod komarca." A u drugoj predaji se kaze: "..osim kao sto neko od vas osjeti bol stipanja." (Tirmizi hadis hasen,sahih, garib)
*************************
"Jedan odlazak u boj na Allahovu putu i jedan povratak sa njega je bolji od cijelog dunjaluka i svega sto se na njemu nalazi." (Buharija i Muslim)
*************************
"Ko probdije jednu noc na Allahovom putu, bit ce nagraden kao da je probdijo hiljadu noci u (kijamu) nafili namazu i postu ,, , tj u postu tokom hiljadu dana i dobrovoljnim namazima u hiljadu noci. (Ibn Madze)
A En Nesai biljezi: ,, Bdjati jedan dan i noc (na strazi) je bolje nego postiti i klanjati citav mjesec. A ko umre u vrijeme tog bdijenja, i dalje mu se biljeze djela koja je do tada cinio, a i za to strazarenje ce biti nagraden, i sacuvan od iskusenja (patnji) u mezaru". (Muslim)

Ebu Benjamin
22-01-09, 19:43
Odnos prema supruzi

"Najbolji medju vama je onaj koji je najbolji prema svojoj porodici, a ja sam od vas najbolji prema svojoj porodici. Zene nije postivao osim onaj ko je plemenit, a nije ih ponizavao niko osim zlikovac." (hadis biljezi Ibnu Asakir, sahih hadis)
"Zabranjujem vam da gazite pravo dvoje slabijih: siroceta i zene." (Hakim)
"Najdrazi rob Allahu je onaj koji je najkorisniji svojoj porodici." (Ahmed)
Sljedeci hadisi su opceg karaktera, ali ovdje posebno zelimo da braca obrate paznju, i da ih gledaju kroz prizmu svog odnosa prema svojim hanumama:
"Ono sto volis da ljudi cine tebi, cini i ti njima, a ono sto mrzis da ti se cini, ne radi ni ti nikom drugom." (Taberani)
"Budi istrajan u ispravnosti i lijepe cudi prema drugim ljudima." (Taberani)
"Zaista Allah voli blagost u svakom poslu." (Buharija)
"Najbolje sto je dato covjeku vjerniku je lijepa narav." (Ibnu Ebi Sejbe)
"Dva svojstva se nece sastati ni kod jednog vjernika, a to su: skrtost i ruzna narav." (Tirmizi)
Za onu bracu koja su ostra na jeziku:
"Ko zovne covjeka nekim drugim imenom ili nazivom osim njegovog imena, proklinju ga meleci." (Ibnu Sunni)
"Najveca kamata je vrjedjanje casti." (Bejheki)
"Covjeku je dovoljno zla u njegovu ponasanju da ponizava svoga brata muslimana." (Muslim)
Gdje je izlaz:
"Kada se neko od vas rasrdi neka usuti." (Ahmed)
"Najjaci od vas je onaj koji najvise vlada sobom kada je srdit." (Taberani)
"Ko nije milostiv prema drugome, nece se biti milostivo ni prema njemu, ko ne oprasta drugome, nece se ni njemu oprostiti." (Taberani)
"Najbolji musliman je onaj od cijeg jezika i ruku su spaseni ostali muslimani." (Muslim)

Ebu Benjamin
22-01-09, 19:51
Djela koja izbavljaju iz nevolje

Abdurrahman ibni Semure r.a. pricao je:" Jednog dana dosao nam je Poslanik saws i rekao: "Juce sam zaista vidio cudo: vidio sam covjeka iz moga ummeta kako mu je dosao melek smrti da bi mu uzeo dusu, pa je ispred njega stalo njegovo DOBROCINSTVO PREMA RODITELJIMA, i odbilo meleka od njega, pa sam vido covjeka od moga ummeta kome je bio odredjen kaburski azab, nakon cega mu je dosao njegov ABDEST i spasio ga azaba, pa sam vidio covjeka od moga ummeta koga su okruzili setani pa je dosao njegov ZIKRULLAH (spominjanje Allaha) i spasio ga od sejtana, pa sam vidio covjeka od moga ummeta koga su opkolili meleki azaba(kazne), pa je dosao njegov NAMAZ i spasio ga njih, pa sam ...
...vidio covjeka od moga ummeta koji je isplazio jezik od zedji, i kada god bi se primakao mome havdu (vrelu u dzennetu), bio bi sprijecen da se napoji, pa je dosao njegov POST, napojio ga i tako mu zedj utolio, pa sam vidio poslanike, poredane u halke(kruzoke), i covjeka iz moga ummeta koji, kada god bi pokusao da se primakne nekoj od halki, oni bi ga otjerali, pa bi doslo njegovo KUPANJE OD DZUNUBETA uzelo ga za ruku i postavilo uz jednu od halki,
pa sam vidio covjeka iz moga ummeta, ispred njeg, iza njega, sa njegove desne i lijeve strane, ispod njega i iznad njega, bila je tmina, a on je stajao zbunjen, pa su dosli njegovi HADZDZ I UMRA i izveli ga iz nje na svijetlo, pa sam vdiio covjeka od moga ummeta koji je razgovarao vjernike, a oni mu nisu odgovarali, pa je doslo njegovo odrzavanje rodbinskih veza i kazalo im:"Pricajte sa njim", pa su poceli pricati, pa sam vidio covjeka od moga ummeta, prestravljenog od zege vatre, a njene iskre su bile ispred njegova lica,
pa je dosla njegova SADAKA (milostinja) i postala paravanom ispred njegova lica i bila nad njegovom glavom, pa sam vidio covjeka od moga ummeta kome su prilazile zebanijje(meleki dzehennema), sa svih strana, pa je doslo njegovo NAREDJIVANJE DOBRA A ODVRACANJE OD ZLA, spasilo ga njih i dovelo ga melekima rahmeta, pa sam vidio covjeka od moga ummeta kako kleci na koljenima, a izmedju njega i Allaha je bio zastor, pa je dosao njegov AHLAK(lijepo ponasanje), uzeo ga za ruku i doveo Allahu dz.s.,
pa sam vidio covjeka iz moga ummeta, kome je knjiga njegovih djela bila urucena sa njegove lijeve strane pa je dosao njegov strah prema Allahu, uzeo knjigu i prebacio je na njegovu desnu stranu, pa sam vidio covjeka iz moga ummeta cija su losa djela na mizanu(vagi) pretegnula njegova dobra djela, pa je dosla nagrada dobrih djela, tako da su ona prevagnula, pa sam vidio covjeka iz moga ummeta, koji je stajao na rubu dzehennema, pa mu je dosla njegova bojazan prema Allahu i spasila ga,
pa sam vidio covjeka iz moga ummeta koji je bio bacen u vatru, pa su dosle njegove suze koje je pustio jos na dunjaluku, placuci iz straha prema ALlahu swt, i oslobodile ga vatre, pa sam vidio covjeka od moga ummeta kako stoji na sirat-cupriji i njise se kao sto se njisu palmine grane i lisce, pa je doslo njegovo lijepo misljenje o Allahu, ucvrstilo ga te je nastavio sa prelaskom preko sirat-cuprije, pa sam vidio covjeka od moga ummeta, takodje na siratu, malo je gmizao a malo puzio, pa je dosao njegov salavat na mene, uzeo ga za ruku ucvrstio ga, pa je nastavio put preko sirata, pa sam vidio covjeka od mog ummeta koji je dosao pred vrata dzenneta, a ona mu se zatvorila, pa je dosao sehadet(svjedocenje) da nema boga osim Allaha , otvorio mu ih i uveo ga u dzennet,
pa sam vidio ljude odrezanih usana(izgrizenih) nakon cega sam upitao:Ko su ovi, o Dzibrile?" na sto mi je odgovorio: "To su oni koji su ogovarali ljude", pa sam vidio ljude koji su objeseni za jezike, pa sam opet upitao:"Ko su ovi, o Dzibrile?" a on rece:"To su oni koji su bacali potvoru na vjernike i vjernice, a oni su bili cisti od toga."
Biljezi Taberani u "Velikom Mu'dzemu", Hakim i Tirmizi u "Nevadirul-usulu" i Asbehani u "Et-tergibu",
Kurtubi kaze:"Ovo je divan hadis, u njemu je Poslanik saws spomenuo posebna djela koja izbavljaju onoga koji ih cini iz raznih nevolja."

Al-Bosni
26-01-09, 01:18
Najpravedniji covjek

[Ńŕěî đĺăčńňđčđŕíčňĺ ÷ëĺíîâč ěîćĺ äŕ ăëĺäŕŕň ëčíęîâč]

Dosao neki covjek Poslaniku, s.a.v.s, jedne prilike i rece:”Allahov poslanice, zelim da te pitam nesto vezano za dunjaluk i ahiret”. Poslanik mu odgovori:”Pitaj sto god zelis”.

“Allahov poslanice, zelim da budem najznaniji od ljudi”! “Budi cestit prema Allahu, bices najznaniji”- rece Poslanik.

“Zelim da budem najimucniji covjek”. „Budi skroman, bices najimucniji“- rece Poslanik.

“Zelim da budem najpravedniji covjek”. „Zeli drugima ono sto zelis samome sebi, bices najpravedniji“- odgovori Poslanik.

„Zelim da budem Allahu najblizi covjek“. „Spominji cesto Allaha, bices Mu najblizi”- rece Poslanik.

“Volio bih biti od onih koji uvjek cine dobro”! “Cini ibadet Allahu kao da Ga vidis, a ako Ga ne vidis, znaj sigurno da On tebe vidi”- odgovori Poslanik.

“Zelim da upotpunim svoj iman”. „Lijepo se ponasaj, upotpunices iman“- rece Poslanik.

„Volio bih susresti Allaha zasticen od grijeha“! „Kupaj se i kad si cist (uzimaj gusul), sresces Allaha na sudnjem danu ociscen od grijeha“- rece Poslanik.

„Zelim da na sudnjem danu budem prozivljen obavijen Allahovim nurom“?! „Nikom zulum ne cini, bices prozivljen u Allahovome nuru“- rece Poslanik.

„Zelim biti najplemenitiji covjek“?! „Ne zali se stvorenjima na Allaha, bices najplemenitiji”- rece Poslanik.

“Zelja mi je da mi se moj Gospodar smiluje”?! “Budi milostiv prema sebi i prema Allahovim stvorenjima, pa ce ti se Allah smilovati”- odgovori Poslanik.

“Zelja mi je da mi se smanje grijesi”?! “Cini istigfar Allahu, smanjices grijehe”- rece Poslanik.

“Zelim da mi se poveca rizk (nafaka)”?! “Budi uvjek pod abdestom, pa ocekuj povecanje rizka”- rece Poslanik.

“Zelja mi je da budem od onih koji su dragi Allahu i Resulu”?! “Voli ono sto vole Allah i Resul, mrzi ono sto mrze Allah i Resul, bices jedan od takvih”- rece Poslanik.

“Zelim biti siguran od Allahove srdzbe”?! “Ne srdi se ni na koga, bices siguran od Allahove srdzbe”- rece Poslanik.

“Zelim da mi dove budu kabul”?! “Cuvaj se harama, kabul su ti dove”- rece Poslanik.

“Zelim da me Allah ne osramoti pred svjedocima na sudnjem danu”?! “Cuvaj stidna mjesta, neces biti osramocen pred svjedocima”- odgovori Poslanik.

“Zelim da mi Allah pokrije sramote”?! “Pokrivaj sramote svoje brace, Allah ce pokriti tvoje”- rece Poslanik.

“Kako da izbrisem svoje grijehe”?! „Suzama, bolescu i saburom“- rece Poslanik.

“Koje je dobro djelo najdraze Allahu”?! “Lijep ahlak, sabur u iskusenjima i zadovoljstvo sa Allahovim odredjenjem”- odgovori Poslanik.

“Koje je ruzno djelo najmrze Allahu”?! “Lose ponasanje i skrtost”- rece Poslanik.

“Kako da obuzdam srdzbu”?! “Sadakom i cuvanjem rodbinskih veza”- rece Poslanik.

“Sta gasi dzehennemsku vatru”?! “Post”- odgovori Poslanik s.a.v.s.

(Nehdzul islam, broj 62, dzumadel akhire 1416.g. str. 185).

Ahmed Ebul Kasimi
04-02-09, 19:46
HADISI O BRAKU



Katolici su se ranije, koliko mi je poznato, pitali da li zena ima dusu. Indija i hindusi su poznati po jako losem odnosu prema zenama, pogotovo onima koje ostanu bez muzeva, a sigurno si gledala, a ono ako ne gledala onda barem citala, kako su spaljivane kada im umre muz. Na Zapadu kazu da zena ima velika prava. I ima stvarno prava da bude sve samo ne zena. Ona je predmet, a ne osoba. Evo na internetu se samo vidi koliko se trguje sa zenama i njenom zenstvenoscu. Zene imaju manje plate, seksualno se zlostavljaju na poslu..., a kada nosi hidzab ili niqab onda je to po njima nesto strasno. A u stvari to je veliko dobro za zenu. Sigurno su ti poznati napori sa zapada da se "zastite" prava zena u Afganistanu. Oni hoce da stite prava zena ne u svojoj drzavi vec na drugom kontinentu. Ne bi covjek rekao da u Americi nema silovanja zena, nema njihovog maltretiranja, nema neravnopravnosti... A eto samo u filmovima vidimo koliko zena prodaje svoje tjelo, koliko ih je silovano, maltretirano na razne nacine. I da se stvori jos deset takvih organizacija ne bi mogle da pomognu ugrozenim zenama Amerike, a kamo li da stignu da "pomazu" zenama Afganistana. Ali ne pomozu oni zene Afganistana zato sto ih nesto vole. U stvari oni, izgleda, misle da je tim zenama lose, a moguce je da kao "pomazu" zenama Afganistana zato sto je zena jedan od tako da kazem vaznih temelja islama. Cista i moralna zena podize porodicu. Zena koja prihvati Zapadne vrijednosti zivota ne moze da odgaja djecu na Islamski nacin, a znamo da na mladjima, djeci, ostaje svijet. I vidimo kolika je vaznost zene, majke, u opstanku Islama. Bez prave zene muslimanke koja djecu odgaja u Islamu tesko ce biti od te djece pravi i dobri muslimani. Opet, Allah zna najbolje i daje da muslimani postanu oni koji su iz 100% nevjernickih porodica. Ako bi Zapad uspio da srusi moral zene muslimanke ne bi mu, po meni, trebalo puno da ubrzo oslabi i Islam. Evo sada nekih hadisa o zenama:

"One su (zene), uistinu, druga polovica muskarcima." (Ahmed, Ebu Davud, Tirmizi, Ed-Daremi)

Iz ovog hadisa se vidi koliko je znacajna zena i da je ona druga polovina muskarcima, a ne neka trecina ili cetvrtina. Ako su zene druga polovica muskarcima onda su muskarci druga polovina zenama. Ima li tu neke neravnopravnosti??? U Islamu zena muskarcu nije samo predmet vec je to osoba sa kojom zivi, to je osoba koja odgaja djecu, odrzava domacinstvo dok muz zaradjuje...

"Medju stvarima vasega svijeta, najdraze su mi bile zene i mirisi: a svjezina moga oka (radost moga srca) jeste u namazu." (Nesai, Ahmed, Ibn Sa’d)

Ako su zene bile najdraze na ovom svijetu zajedno sa mirisima zar sta nama treba od ovog svijeta da bude draze?

"Neka vjernik ne mrzi vjernicu, jer ako nije zadovoljan sa nekim njezinim svojstvom, zadovoljan je sa nekim drugim." (Muslim)

Niko nije savrsen od nas ljudi i svi imamo svoje dobre i lose strane pa tako i zene.

"Cetiri elementa dolaze u obzir i utjecu na covjeka prilikom odabiranja odredjene osobe za zenu: ljepota, porijeklo, bogatstvo i moralni kvaliteti (vjera). A ja ti preporucujem da pazis na moralne i dusevne kvalitete i da trazis takvu zenu." (Buhari)

Ahmed Ebul Kasimi
04-02-09, 19:46
Lijepota je prolazna, a opet dzaba covjeku lijepa zena ako su stalno prisutne svadje. Zar nije lijepse imat prosjecnu zenu pa se slagati s njom i zivjeti u razumijevanju, postovanju i ljubavi nego imati ljepoticu s kojom ce se cvojek svadajati? Porijeklo nekima znaci puno jer se obicno, po meni, zasniva na nekom ugledu ili bogatstvu. Ne mora znaciti da ce osoba iz ugledne porodice biti ista kao i njeni preci, rodjaci. Moze se desiti da bude drugacija i da opet dodje do problema. Sto se tice bogatstva citao sam jedna hadis gdje se otprilike kaze: ko ozeni zenu zbog bogatstva zadestiti ce ga siromastvo. A moralni kvaliteti (vjera) su jako vazni. Jer ako je zena dobrog ahlaka muzu ce biti lakse kada bude odsutan. Bice sigurniji, znace da takva zena nece pustati nikoga u kucu, da ce se brinuti o djeci, a ne da kao neke ide po komsiluku i ispija kafe, u pitanjima vjere ce se slagati, nece ga nagovarati na cinjenje harama, opominjati ce ga kada krene da ucini nesto lose... Ima hadisa u kojima se kaze da ce Poslaniku, s.a.v.s., na najblize biti na buducem svijetu onaj ko bude imao najljepse ponasanje i dobar odnos prema drugim ljudima.

"Ljudi su stradali kad god su bili potcinjeni zenama" (Ahmed, slab)

"Poslije moje smrti ljudima nece ostati vece iskusenje od onoga u koje ce ga dovoditi zene." (Ibn Madze)



"Gresno je svako oko koje gleda sto je zabranjeno, jer time vrsi cin bluda. Zena koja se namirise i lijepo nakiti u namjeri da zavede grupu ljudi kraj kojih prodje, grijesna je zbog takvog postupka, kojim moze izazvati pobudu i odvesti u blud." (Ahmed, Tirmizi)

"Dvije vrste ljudi bice stanovnici Dzehennema i ja ih poslije ovozemaljskog zivota, necu vise vidjeti: silnici, u cijim su rukama bicevi debljine kravljih repova, kojima tuku svijet, i zene koje nose prozirnu odjecu kao da su gole, koje okrecu lice od Allahovih zapovijedi i sklone su zlim djelima, a glave su im kao grbe u deva. Takve zene nece uci u Dzennet, niti ce osjetiti njegov miris! A miris njegov se siri na sve strane veoma daleko." (Ahmed)

"Allahovo prokletstvo je na zene koje oponasaju muskarce i na muskarce koji oponasaju zene." (Ahmed, Ebu Davud)

"Zena koja stavlja periku na glavu, obmanjuje, a svaka obmana je zabranjena." (Nesai)

"Ne zabranjujte sluskinjama Bozijim hramove Bozije." (Buhari, Muslim)

"Zeni nije dozvoljeno da putuje ni koliko iznose dva dana hoda bez muza ili najblizeg rodjaka (mahrema – sa kojim ne moze stupiti u brak)." (Buhari)

"Zena nece putovati osim s mahremom" (Buhari, Muslim)

"Zenska ce osoba kod udaje gledati da se uda za pobozna, cudoredna, ljubazna i darezljiva muza, a pazice da se ne uda za pokvarena covjeka. Mlade djevojke ne treba udaviati za stare, niti za pokvarene ljude. Treba da se udaju za svoju priliku." (Ibni Abidin)

"Zena koja redovito klanja pet vakata namaza, posti mjesec Ramazana, cuva svoju cast i postenje i bude pokrna svome muzu, uci ce u Dzennet." (Bezzar)

Ahmed Ebul Kasimi
04-02-09, 19:47
"Poslije poboznosti i bogobojaznosti muslimanu nije nista korisnije dato kao dobra zena: kada joj muz nesto naredi, ona to izvrsi: kada je pogleda, ona ga svojim pogledom razveseli i raspolozi; ako je za neku stvar zakune, ona to izvrsi; ako cuva svoje postenje i muzevu imovinu kada je on odsutan." (Ibn Madze)

"Da sam ikome naredio da cini sedzdu drugome, naredio bih zenama da cine sedzdu svojim muzevima, radi prava koja im je Allah dao nad njima." (Ebu Davud, hakim, Tirmizi)

"Neka zene iz plemena Has’am je dosla kod Allahova Poslanika i rekla mu:

- Allahov Poslanice, objasni mi kakve su obaveze zene prema muzu. Ja sam bez muza, pa ako mognem tim obavezama udovoljiti, udacu se, inace, i dalje cu ostati da zivim bez muza.

Muhammed (a.s.) joj rece:

-Zena je duzna na poziv muza stupiti u intimni odnos kad god on to bude trazio. Zena ne smije postiti dobrovoljni post (nafilu) bez muzevog odobrenja, jer ako to uradi samo je gladovala, jer u tom slucaju post nece biti primljen kod Allaha. Duznost joj je da ne izlazi iz kuce bez muzevog znanja i odobrenja, jer ako to radi proklinjace je nebeski meleki, meleki koji donose ljudima Allahovu milost i meleki koji su zaduzeni da izvrse kaznu." (Taberani)

"Hazreti Aisa prica: "Pitala sam Allahova Poslanika kome zena najvise duguje svoju poslusnost, aon mi rece:

Muzu.
A kome covjek najvise duguje?
Majci – odgovori mi Allahov Poslanik."" (Ahmed, Nesai)



"Zena koja umre, a njezin muz bude zadovoljan s njom, uci ce u Dzennet." (Tirmizi)

"Nije nas onaj koji odvrati zenu od njezina muza." (Ebu Davud, Nesai)

"Najblagosljovenija je ona zena koju je najlakse opskrbiti." (Ahmed)

"Zeni koja zatrazi od svog muza razvod braka, bez opravdanog razloga, bice uskraceni dzennetski mirisi." (Ahmed, Ebu Davud)

"Kad god zena uznemiri svoga muza na ovom svijetu, njegova hurija na onom svijetu uzvikne: "Ne uznemiravaj ga, jer je on kod tebe samo privremeno, i uskoro ce se nama pridruziti, a tebe ostaviti."" (Tirmizi)

"Ummi Habiba je upitala Allahova Poslanika:

Allahov Poslanica, nasa zena koja se uda dva puta, pa umre, kojem od njih dvojice ce pripasti na drugom svijetu?
Pripast ce plemenitijem po vladanju, Ummi Habibo! Cudoredje ide sa dobrom ovog i onog svijeta." (Ibn Kutejbe)

"Cuvajte se lijepe zene koja je loseg porijekla i odgoja." (Darekutni)

"Cuvajte se sedan stvari koje upropascavaju onoga ko ih cini: sirka, sihra, ubijanja na pravdi Boga, kamate, imetka siroceta, bjezanja sa bojnog polja i potvore za blud pobozne i cestite vjernice." (Buhari, Muslim, Ebu davud i Nesai)

"Zena u menstruaciji moze uciti (napamet) ajet." (Buhari)

"Zenite se, jer vam zene doista donose blagoslov u kuce." (Bezzar)

"Trazite nafaku stupanjem u brak." (Dejlemi)

Ahmed Ebul Kasimi
04-02-09, 19:48
Ako vam dodje onaj ko vam odgovara po izgledu i vladanju, sa zeljom da se ozeni od vas, ozenite ga. Ako to ne budete cinili, dolazice do smutnje na Zemlji i poroka sirokih razmjera." (Ibn Kutejbe, Tirmizi)

"Ne uzimajte zene zbog njihove ljepote, jer ih ljepota moze upropastiti; ne uzimajte ih zbog njihova imetka, jer ih imetak moze uciniti obijesnim; uzimajte ih zbog njihove poboznosti, jer cete imati dobro odgojene, solidne i vrijedne supruge." (Ibn Madze)

"Brak je dio mog sunneta; svako ko se udalji od naseg pravca udaljava se od nas." (Ibn Madze)

"Sklapajte brakove i radjajte djecu; ja cu se ponositi vasim brojem naspram drugih zajednica." (Bejheki)

"Zena se uzima zbog cetiri stvari: zbog imovine, radi dobrog roda, zbog ljepote, zbog poboznosti. Drzi se ove pobozne! (Buhari, Muslim)

"Tri izjave imaju se smatrati zbiljom bez obzira da li su potekle u zbilji ili sali: vjencavanje, pustanje zene (razvod) i vracanje njezino nakon pustanja. (Ahmed, Ebu Davud, Ibn Madze, Tirmizi)

"Allah najvise prezire, iako je to samo po sebi dozvoljeno djelo, razvrgnuce braka." (Ebu Davud, Hakim, Ibn Kutejbe)

"Kada neko od vas hoce da zaprosi neku zenu, ako moze da kod nje vidi ono sto ga privlaci da se njome ozeni, neka vidi." (Hakim, Ebu Davud)

"Objelodanite stupanje u brak, a vjeridbu drzite u tajnosti." (Dejlemi)

"Najblagosloveniji je onaj brak koji je najlaksi opremom." (Ibn Kutejbe)

"Neka ni jedan od vas ne zarucuje ono sto je zarucio njegov brat, osim ako prvi prosac odustane ili mu sam dozvoli." (Buhari, Muslim)

"Jedan dan gozbe na svadbi je sunnet (obaveza), dva dana su dobro djelo, a tri dana su vec znak hvalisanja i zelje za prestizom." (Taberani)

"Kada se zenio Poslanikov drug Abdurahman ibn Avf, Allahov Poslanik mu je rekao:

"- Priredi gozbu, zakolji makar ovcu!"" (Buhari, Muslim)

"Pristanak za udaju zene koja je ranije udavana je preci od pristanka njezina staratelja, a i od djevojke se trazi pristanak, koji moze biti iskazan i njezinom sutnjom." (Autori Sunena)

"Nema braka bez (privole) staratelja i dvojice pravednih svjedoka." (Imam Safi)

"Najbolji medju vama su oni koji su najbolji prema zenama." (Ahmed)

"Prema zenama su velikodusni i pazljivi samo plemeniti ljudi, a zene ponizuju i zlostavljaju samo oni koji su losi i niske naravi." (Ibn Asakir)

"Oporucujem vam lijep postupak sa svojim suprugama." (Buhari)

"Bojte se Allaha u pogledu zena! Vi kod njih imate svoja prava, a i one kod vas imaju svoja prava." (Muslim)

"Kada neko od vas ima spolni odnos sa svojom suprugom, neka se ne udaljuje od nje sve dok i ona ne zadovolji svoje potrebe." (Ibn Adijj)

"Kod Allaha na Sudnjem danu najgore mjesto ce imati onaj covjek koji objelodani ono sto mu njegova zena povjeri pri spolnom snosaju kao i on njoj." (Muslim, Ahmed)

"Ashabi su razgovarali o planiranju porodice. Jedni su opravdavali postupak, pri polnom odnosu, u kojem su sprecavali spermi da dodje do maternice, ejaklukacijom van zenskog spolovila. Drugi su sumnjali u to. Pitali su Poslanika a on je rekao:

Radite sto zelite, ali bice onako kako Allah odredi. Od svake vode (sperme) ne nastaje djete." (Ahmed)

"Covjek ce biti nagradjen i za intimni zivot sa svojom zenom. Jedan od slusatelja, koga je ova rijec Allahova Poslanika ne malo iznenadila, zacudjeno upita:

Zar ce covjek biti nagradjen i za to sto zadovoljava svoju strast? – na sto mu Allahov Poslanik odgovori:
Zar ne znas da bi ucinio haram ako bi svoju strast zadovoljavao na nedozvoljen nacin, zato, ak oje zadovoljava na dozvoljen nacin, bice nagradjen." (Muslim)

"Dozvoljen vam je izlazak zbog vasih potreba." (Buhari)

"Kada neka od vas podje na jaciju, neka se ne mirise te veceri; a koja god se namirise neka ne dolazi te veceri na jaciju." (Ahmed)

Ahmed Ebul Kasimi
04-02-09, 19:48
"Uzviseni Allah ne gleda u zenu koja ne zahvaljuje svome muzu, a ne moze bez njega." (Nesai)

"Pridji zeni sprijeda ili od pozadi, ali samo u rednji otvor, i ne cini to za vrijeme menstruacija." (Nesai)

Takodjer biljezi i drugu verziju:

"Allah ne gleda u covjeka koji ima odnos sa zenom u straznji, analni otvor."

Ebu Davud biljezi hadis: "Proklet je onaj koji opci sa zenom u analni otvor."

"Kupala sam se sa Poslanikom a.s. iz iste posude u kojoj su nam se ruke preplitale, a on je stizao uzeti vodu prije mene, pa sam mu govorila: Ostavi i za mene, ostavi i meni! Bili smo obadvoje dzunupi." (Buhari i Muslim)

"Zena dodje u liku sejtana, i ode u njegovom liku. Zato ako nekom zapne za oko neko zensko, neka ide svojoj zeni i ima sa njom odnos, to ce mu odagnati stvorenu viziju." (Muslim)

"Inace sto se tice praznovjerja koje je nazalost rasprostranjeno u Bosni, da se ne zeni izmedju dva bajrama, tj. izmedju Ramazanskog i Kurban bajrama to je samo praznovjerje. Zapocinjanje bracnih intimnih odnosa u mjesecu sevvalu (brak izmedju dvabajrama) bi bio lijep ako za to postoji mogucnost, zbog hadisa ‘Aise r.a. koji biljezi Muslim, a u kojem se kaze:

"Allahov Poslanik me ozenio u mjesecu sevvalu i zapoceo bracni intimni zivot u tom mjesecu. Koja je od zena Poslanika a.s. imala veci udio kod njega od mene?

Kaze Urve: Aisa je smatrala mustehabbom da zene zapocnu svoj intimni bracni zivot u sevvalu."

Imam En-Nevevi kod komentara ovog hadisa kaze da Aisa r.a. sa ovim pobija dzahilijetsko vjerovanje. Naime obicno su sujevjerni ljudi iz dzahilijeta neosnovano smatrali pokudjenom zenidbu i zapocinjanje sa bracnim intimnim zivotom u mjesecu sevvalu zbog vjerovanja da samo znacenje tog imena (njegov korijen glasi "sale" a znaci: otici, razici se, postati neslozni, izgubiti moc, prepasti se, bojati se itd.) ima negativan odraz na tako vaznu stvar kao sto su bracni intimni odnoi i njihov pocetak. To se suvjevjerje prenjelo i u nase dane i u nasu zemlju, tak oda ima izreka: Ne zeni se izmedju dva bajrama, odnosno ne zeni se u mjesecu sevvalu koji nastupa odmah iza ramazana."

iz brosure mr. Muharema ef. Stulanovica,
"Prva bracna noc u islamu"

Ahmed Ebul Kasimi
23-02-09, 17:22
Poslanikov sunnet I Ehlul bejt
Poslanik Muhammed s.a.v. je rekao: “Neka Allah usreci onoga ko cuje moju izreku, zapamti je, razumije je i preprica je onako kako ju je cuo. Prenosilac znanja ne mora biti ucenjak, ali on moze prenijeti znanje ucevnoj osobi.” Poslanikovi hadisi ili sunnet, pored Allahove Knjige, sluze kao izvor zakonodavstva na koji se muslimani oslanjaju kako bi pronasli presude, zakone i uputstva. Sunnet je kljuc za interpretaciju Kur’ana i pomocu njega se daje praktican oblik kur’anskim pravnim, ideoloskim i obrazovnim konceptima i sadrzaju. Svaka rijec u kur’anskom tekstu je vjecni dragulj koji sadrzi mudrosti i Bozanske zakone koje sunnet treba da objasni i protumaci. Poslanik s.a.v., kao primalac Bozije objave, znao je tacno znacenje i svrhu Bozije poruke i njene uzvisene ciljeve. Zbog toga smatramo da je Poslanikov sunnet vjecno proljece koje nikad ne presusuje i vjecna istina kojoj laz ne moze prici ni sa koje strane. On je prakticna manifestacija zakona zivota i nacrt za srecu covjecanstva. Vrijednost sunneta je vjecna kao i vrijednost Kur’ana. Ovo je izrazeno u sljedecim ajetima: “Ono sto vam Poslanik da uzmite, a ono sto vam zabrani, ostavite...” (59:7); “Vi u Allahovom Poslaniku imate divan uzor za onoga koji se nada Allahovoj milosti i nagradi na onom svijetu...” (33:21); “A ako se u necemu ne slazete, obratite se Allahu i Poslaniku...” (4:59).
Ehlulbejt se cvrsto pridrzavao ovih Bozanskih naredbi, kao i oni koji su slijedili njihov blistavi put tefsira, hadisa, zakonodavstva, i akaida. Imami Ehlulbejta su se borili, podnosili mucenje, zatvor, progonstvo pa cak i mucenicku smrt radi cuvanja poruke Svemoguceg Allaha i cistog sunneta Bozijeg Poslanika, pokazujuci muslimanima njihovu prakticnu primjenu u svakodnevnom zivotu. Njihov put nije bio lezaj od ruza, i kao sto je to uvijek bio slucaj sa pravednicima, morali su da se suoce sa dvolicnjacima i varalicama, cija su srca bila ispunjena osvetnickim zarom protiv islama. Ti opsjenjivaci, koji su se predstavljali kao muslimani kako bi iskrivili i unistili Poslanikov sunnet, nikada nisu propustali priliku da zavedu prostodusne ljude tako sto su pogresno tumacili Boziju objavu i pripisivali joj kriva znacenja. Oni su cak izmisljali lazne hadise kako bi poduprli svoje zlokobne namjere.
Uzimajuci u obzir ovakve intrige, uloga Ehlulbejta u cuvanju Poslanikovog cistog sunneta bila je jos vaznija. Njihov posao je bio jedinstven – da dobro sacuvaju i vjerno prenesu hadise Poslanika islama u njihovom pravom obliku. Kao rezultat, oni su se borili protiv novotarija u vjeri i protiv svih vrsta iskrivljavanja. Oni su zagovarali iskreno pridrzavanje Allahove Knjige i Poslanikovog sunneta, podsticuci muslimane da koriste Kur’an kao kriterijum za prosudjivanje autenticnosti hadisa, buduci da je casni Kur’an imun od bilo kakvog falsifikovanja i cudesno je sacuvan onakav kakav je i bio kada ga je melek Dzibril prenio Poslaniku Muhammedu s.a.v.. “Mi, uistinu, Kur’an objavljujemo i zaista cemo Mi nad njim bdjeti!” (15:9).
Jasno je da je Allah preuzeo na Sebe da sacuva Svoje objavljene rijeci od bilo kakvih izmjena i odrzi ih cistim od iskrivljavanja, intriga i krivotvorenja. U tom pogledu, Zapovijednik vjernika, imam Ali je rekao: “Osnove pojavljivanja zala su prohtijevi koji se slijede i pravila koja su novostvorena. Ovo je protiv Allahove Knjige. Ljudi saradjuju jedni sa drugima u tim stvarima cak i ako je to protiv Allahove vjere. Allahov Poslanik s.a.v. je rekao: “Svaka novotarija (bid’a) je zabluda, a svaka zabluda vodi u vatru.” Abdullah ibn Ebi Ja’fur kaze da je jednom upitao imama Sadika o razlikama u hadisima od nekih pouzdanih kao i sumnjivih osoba. Imam je odgovorio: “Ako naidjes na hadis koji se slaze sa Allahovom Knjigom, ili drugim utemeljenim, dobro poznatim Poslanikovim hadisima, uzmi ga” Ejjub ibn Hur kaze: “Cuo sam Ebu Abdullaha (imama Sadika) kad kaze: ‘Sve se mora vratiti na Allahovu Knjigu i sunnet, a svaki “hadis” koji se ne slaze sa Allahovom Knjigom nije nista drugo do izmisljen’.” Ejjub ibn Rasid takodje citira da je imam Sadik rekao: “Svaki hadis koji se ne slaze sa Kur’anom je izmisljen.” Imam Sadik kaze da je Boziji Poslanik s.a.v. rekao: “Ko god se bude drzao mog sunneta onda kada se budu pojavile razlike u mom Ummetu, imace nagradu stotinu sehida.”
Jednom je neka osoba dosla kod Imama Alija a.s. i upitala ga o znacenju rijeci “sunnet”, “novotarija”, “zajednica” i “sekta”. Imam Ali je odgovorio: “Sunnet je ono sto je radio Allahov Poslanik, novotarija je ono sto je izmisljeno nakon njega, zajednicu sacinjavaju pravednici pa makar (bili) u manjini, a sektu sacinjavaju oni na krivom putu pa makar (bili) u vecini.” Jos jedna izreka imama Alija glasi: “Postoje dvije vrste sunneta: obavezni sunnet, cije je slijedjenje uputa, a zapostavljanje grijeh, i dobrovoljni sunnet, cije je slijedjenje vrlina, a izostavljanje nije grijeh.”
Imam Sadik citirajuci imama Alija kaze: “Nad svakom istinom postoji realnost, a nad svakim ispravnim nacinom postoji svjetlost. Sta god se slaze sa Allahovom Knjigom uzmite, a sta god joj se suprotstavlja ostavite.” On je takodjer rekao: “Neka se Allah smiluje na svakoga ko prenese rijeci Bozijeg Poslanika bez izmjene, cak i ako ga ljudi napadaju.” Zapovijednik vjernika, imam Ali kaze da je cuo Allahovog Poslanika da je rekao: “Ako do vas dospije hadis sa nelogicnostima, ciji dijelovi su suprotstavljeni jedan drugom, on ne moze biti od mene i ja to nisam rekao, cak i ako kazu da sam rekao. Ako do vas dospije hadis ciji dijelovi nisu medjusobno suprotstavljeni, on je od mene i ja sam ga izrekao. Ko god me je vidio mrtvog, to je kao da me je vidio u zivotu, a ko god me je posjetio, bicu mu svjedok na Dan prozivljenja.” Takodjer se prenosi da je on s.a.v. rekao Muhammedu ibn Muslimu: “O Muhammede, kad god do tebe dospije neki hadis, bilo preko poboznog ili bilo preko gresnika, a slaze se sa Kur’anom, uzmi ga; a kada god do tebe dospije hadis, bilo preko poboznog ili bilo preko gresnika, a ne slaze se sa Kur’anom, ne uzimaj ga.”
Navedeni hadisi i izreke kazuju nam sljedece: sta je sunnet po skoli Ehlulbejta, koji se metod koristi za njegovu provjeru i kakav je odnos Poslanikovog sunneta sa Allahovom Knjigom. Tako mozemo zakljuciti:
Bilo kakva rijec, djelo ili ucenje pripisano Poslaniku mora se provjeriti u Allahovoj Knjizi kako bi se vidjelo da li je ispravno ili ne. Ako se slaze sa Kur’anom, onda ono pripada sunnetu, ali ako se suprotstavlja Bozanskom tekstu, onda ono ne pripada sunnetu.
Kur’an i sunnet su dva izvora zakonodavstva, prava, morala i nacina zivota za svakog muslimana. Svi principi vjere ili ideoloski koncepti moraju biti u skladu sa Kur’anom i sunnetom. Kao takvi, treba da budu prihvatljivi i smatrani kao dio Bozanskih zakona. U drugu ruku, svi koncepti ili pravila koji se suprotstavljaju Kur’anu i sunnetu, predstavljaju novotarije, zablude i neistine, i zato trebaju biti odbaceni.
Postoji utvrdjen i opste prihvacen sunnet koji bez sumnje pripada Poslaniku i koji se slaze sa Kur’anom. Takav sunnet se mora uzeti kao vaga ili sredstvo za ispitivanje i odredjivanje hadisa i rivajeta cija se istinitost dovodi u pitanje. Tako, sta god se utvrdi kao kontradiktornono tome sunnetu mora biti odbaceno.

Ahmed Ebul Kasimi
23-02-09, 17:23
Klasifikacija sunneta
Ulema klasifikuje sunnet na sljedeci nacin:
Izreke: one se sastoje od Poslanikovih hadisa, predavanja, ucenja i pisama.
Djela: Sva Poslanikova djela i radnje u njegovom ophodjenju sa ljudima ili izvrsavanju vjerskih obreda.
Precutno odobrenje: Djela i radnje cinjene u Poslanikovom prisustvu koja je on, time sto ih nije rijecju ili djelom sprijecio, precutno odobrio.
Posto nije bilo moguce da Poslanik s.a.v. ucini ikad i jednu gresku, njegov svaki postupak i svaka rijec nose pecat slijedjenja i autoriteta. Pomocu Poslanikova sunneta sva djela i radnje mogu se podijeliti na obavezne (vadzib), zabranjene (haram), preporucive (mustehab), nepreporucive (mekruh) i dozvoljene (mubah). U obavezna spadaju pet dnevnih namaza, obavljanje hadza, post u mjesecu ramazanu, sprijecavanje zla i podstivcanje na dobro, i druge. Njihovim obavljanjem musliman zaradjuje sebi Allahovu nagradu a neobavljanjem zasluzuje Njegovu kaznu. U zabranjena djela spadaju ubistvo, uzimanje kamate, pijenje alkohola, preljuba, i druge. Njihovim cinjenjem musliman cini grijeh i zasluzuje Allahovu kaznu, dok uzdrzavanjem od tih djela zasluzuje Allahovu nagradu. U preporucive radnje spada klanjanje namaza cim vrijeme za njih pocne, jedenje s abdestom, prvi nazivati selam, i druge. Njihovim pridrzavanjem musliman zasluzuje nagradu a nepridrzavanjem ne zasluzuje kaznu. U nepreporucive radnje spada klanjati u tjesnoj ili prljavoj odjeci, puhati u vrucu hranu, mesti kucu po noci, i druge. Izbjegavanjem ovih radnji musliman zasluzuje nagradu, dok njihovim cinjenjem ne zasluzuje kaznu. U dozvoljene radnje spadaju one za koje nema niti nagrade niti kazne. To su, na primjer, spavanje, hodanje, hranjenje , i druge.

Metode u istrazivanju i dokazivanju ispravnosti sunneta
Imami Ehlulbejta su definisali metode ispitivanja i dokazivanja sunneta Bozijeg Poslanika na osnovu kojih su pravnici skole Ehlulbejta uspostavili “kriticki metod” u istrazivanju Poslanikovog sunneta. Kao prvo, oni ne smatraju da je ijedan dio sunneta vrijedan da se prihvati bez prethodne istrage o njegovoj autenticnosti. Oni ispitivaju autenticnosti nekog navodnog Poslanikovog postupka ili hadisa kako bi potvrdili da li je to Poslanik zaista rekao ili ucinio. Istraga obuhvata sve aspekte navedene predaje i, ukoliko se ona pokaze kao tacna, prihvate je kao dio sunneta.
Kao rezultat, oni ne smatraju da je ijedna zbirka hadisa apsolutno ispravna, nego svaka treba da se kriticki istrazi i ispita. Postoje cetiri najvaznije zbirke hadisa koje se sastoje od hadisa prenesenih od Ehlulbejta, a to su:
‘El-Kâfi,’ koju je sastavio Sejh Muhammed ibn Ja’kub Kulejni (umro 329. godine po hidzri);
‘Men lâ jahdaruhu el-fakîh,’ koju je sastavio Sejh Muhammed ibn Ali, poznat kao Ibn Babavejh Saduk (umro 381. godine po hidzri);
‘El-Istibsâr,’ koju je sastavio Sejh Muhammed ibn Hasan Tusi (umro 460. godine po hidzri);
‘Et-Tehzîb,’ ciji je sastavljac takodje Sejh Tusi.
Uz navedena cetiri djela, sljedece zbirke, koje su sastavljene na pocetku drugog milenijuma po hidzri, takodjer su visoko cijenjene:
‘Vasa’ilu-s-si’a,’ ciji je sastavljac Sejh Hur Amili;
‘Biharu-l-envar,’ ciji je sastavljac Allama Muhammed Bakir Medzlisi;

Cak i spomenute cetiri najvaznije knjige, koje predstavljaju osnovu imamijskog ili dza’ferijskog prava, ucenjaci Ehlulbejta kriticki ocjenjuju i podvrgavaju unakrsnom ispitivanju i tumacenju. Svaki hadis u ovim zbirkama je istrazen i vracen sve do svog izvora, sa detaljnim diskusijama o lancu njegovih prenosilaca i njihovoj povjerljivosti. Postoje slucajevi odbacivanja nekih hadisa koji su se nasli u tim zbirkama zbog slabog izvora prenosilaca, zbog nevjestih prepisivaca ili zbog raznih drugih okolnosti.
Siitski naucnici su podvrgli istoj metodi objektivnog kriticizma poznate sunitske zbirke hadisa kao sto su ‘Sahih el-Buhari,’ ‘Sahih Muslim,’ ‘Sunen Ebi Davud,’ ‘Sunen Nesa’i,’ ‘Sunen ibn Madze,’ ‘Kenzu-l-’ummal’ i ostale hadiske zbirke, odmjeravajuci ih na naucnoj i prakticnoj vagi prihvatajuci hadise koji se zasnivaju na casnom Kur’anu i cistom, neiskvarenom sunnetu Bozijeg Poslanika.

Uobicajeni metod koji se koristi za potvrdjivanje ispravnosti nekog hadisa se zasniva na:
A. Ispitivanju “potkrijepljujuceg dokaza” odnosno lanca prenosilaca. Naucnici moraju da se dosta potrude u ispitivanju zagovaraca nekog hadisa, da bi se uvjerili u vjerodostojnost prenosilaca, pozivajuci se na specijalne knjige Ridzal (“Ko je ko medju prenosiocima hadisa?”) koje daju podatke o licnosti prenosilaca i govore o njihovoj vjerodostojnosti ili pak nevjerodostojnosti. Oni ne smiju dozvoliti da na njih uticu mezhebske pripadnosti prenosilaca. Ako se pokaze da je prenosilac pouzdan i istinoljubiv, hadis koji je prenio bit ce prihvacen bez obzira iz kojeg bio mezheba.
B. Ispitivanju teksta hadisa: oni istrazuju kontekst hadisa i njegovo znacenje, kako bi utvrdili da se ne suprotstavlja ni Allahovoj Knjizi ni vjerodostojnom sunnetu, ni uspostavljenim pozitivnim racionalnim cinjenicama.
Ukoliko se pokaze da su ‘potpora’ i ‘tekst’ ispravni, naucnici prihvataju hadis. U protivnom, oni ce ga odbaciti, bez obzira na status njegovog prenosioca. Prema tome, stav koji su zauzeli ucenjaci skole Ehlulbejta sastoji se iz dva gledista: prvog, da ne treba smatrati neku hadisku zbirku kao apsolutno vjerodostojnu ili apsolutno pogresnu, i drugog, da treba prihvatati hadis samo na osnovu njegove vjerodostojnosti i istinitosti, bez obzira na vjerski pravac ili skolu misljenja kojoj je pripadao njegov prenosilac.
Ko god se bude pozvao na knjige o principima pravnih nauka jasno ce prepoznati ovu cinjenicu. Na taj nacin naucni i kriticki metod pomaze da se zastiti originalnost i cistoca vjere, i u isto vrijeme promovise muslimansku solidarnost, izbjegavajuci pri tome fanatizam, neznanje i licemjerje. Zapravo, u naucnom i kritickom metodu istrazivanja nema mjesta fanatizmu i slijepom vjerovanju jer on mora biti iskreno sproveden i objektivan.